Kevin Morgan / Norman LaPorte: Learning from the future? Encounters between German and British trade unionists with America in the Twenties.

Abstract

In: Jahrbuch für Historische Kommunismusforschung 2012. Berlin: Aufbau Verlag, pp. 129-144.

Über die Autoren

Kevin Morgan, Dr. phil., geb. 1961 in Birmingham, 1979–1987 Studium der Politik und Geschichte an der Universität Manchester; Professor für Politik und Zeitgeschichte an der Universität Manchester. Veröffentlichungen u.a.:

  • Against fascism and war: ruptures and continuities in British communist politics 1935–41, Manchester 1989
  • Harry Pollitt, Manchester 1993
  • Labour Legends and Russian Gold: Bolshevism and the British Left, Bd. 1, London 2006
  • The Webbs and Soviet Communism: Bolshevism and the British Left, Bd. 2, London 2006
  • Workers of All Countries? Bolshevism and the British Left, Bd. 3, London 2012
  • Communists and British Society 1920–90, London 2007 (mit Gidon Cohen und Andrew Flinn); 1999–2005 Hg. von Socialist History
  • 1996–2007 Hg. bzw. Mithg. des Communist History Network Newsletter
  • eit 2009 Hg. bzw. Mithg. von Twentieth Century Communism: a journal of international history
  • Mitglied des Beirats von 20th Century British History, International Newsletter of Communist Studies und Socialist History



Norman LaPorte, Ph.D. (Stirling), geb. 1964, Historiker, seit 2000 an der Universität Glamorgan (Süd-Wales). Veröffentlichungen u.a.:

  • The German Communist Party in Saxony, Oxford/Bern 2003
  • Hg.: The Other Germany. Perceptions and Influences in British-East German Relations, 1945–1990, Augsburg 2005 (mit Stefan Berger)
  • Hg.: Bolshevism, Stalinism and the Comintern. Perspectives on Stalinisation, Basingstoke 2008 (mit Matthew Worley und Kevin Morgan)
  • Friendly Enemies: Britain and the GDR, 1949–1989, Oxford 2010 (mit Stefan Berger)
  • ). Mitbegründer: Twentieth Century Communism: a journal of international history (seit 2009)
  • Mitglied des Wissenschaftlichen Beirats des Jahrbuchs für Historische Kommunismusforschung.