Abstract

In: Jahrbuch für Historische Kommunismusforschung 2017. Berlin: Metropol Verlag, pp. 105–116.

This chapter sets out to address the issue of how the Bolsheviks taught themselves and the citizens of revolutionary Russian how to live their lives according and to complying with the new rules of the game according to the social norms, which were being implemented by laws and directives – and not the least by the practices and strategies pursued in everyday life. The approach is micro-history and the case study is a dramatic event which took place in the Vjatka region 1918-1919.

 

Über den Autor

Erik Kulavig, Ph.D., geb. 1953 in Assens/Dänemark. Russisch-Studium an der Süddänischen Universiät in Odense; seit 1993 Associate Professor an den Fachbereichen für Russlandstudien und Geschichte ebenda. Seit 2004 Leiter des Zentrums für das Studium des Kalten Krieges (Center for Koldskrigsstudier). Studien- und Forschungsaufenthalte in Russland und den Vereinigten Staaten. Veröffentlichungen u. a.: Den russiske revolution 1917 [Die Russische Revolution 1917], Kopenhagen 2009; Det røde Tyranni, Stalin, magten og samfundet [Die rote Tyrannei. Stalin, Macht und Gesellschaft], Kopenhagen 2005; Stalins Hjemmefront [Stalins Heimatfront], Odense 2004.